.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخراج 700 کارگرشرکت تجهیزات مدارس ایران
کارگران کارخانه تجهیزات مدارس ایران که در روستای ذغالچال شهرستان ساری قرار دارد طی دیروز و امروز چهارشنبه با حضور در مقابل این کارخانه خواستار بازگشت به کار ...

 نفر از کارگران شرکت تجهیزات مدارس ایران در مازندران از دو روز پیش از کار اخراج شده اند.

کارگران کارخانه تجهیزات مدارس ایران که در روستای ذغالچال شهرستان ساری قرار دارد طی دیروز و امروز چهارشنبه با حضور در مقابل این کارخانه خواستار بازگشت به کار شدند .

نیروهای انتظامی که فضای تجمع کارگران را آرام دیدند پس از دو ساعت حضور منطقه را ترک کردند ولی به دلایلی از ورود خبرنگاران به جمع معترضین جلوگیری شد.
یکی از کارگران این کارخانه که نخواست نامش فاش شود در گفتگویی تلفنی با خبرنگار ما اظهار داشت : اخراج کارگران توسط مدیر کارخانه (محب الله دولت) به دلیل ابراز همدردی کارگران این کارخانه به دنبال بازدداشت چند روز اخیر برخی متحصنین صورت گرفته بود انجام شد که نهایت مدیر کارخانه با عصبانت اقدام به اخراج کارگران از دیروز سه شنبه نموده است.

وی افزود : تلاش کارگران برای تماس با فرماندار و مسئولین استان باعث شد که فرماندار قول مساعد داد تا دوباره کارگران را به کارشان بازگرداند.

او ادامه داد : مدیریت کارخانه به تعدادی از کارگران پیشنهاد رشوه داده تا افرادی به گفته خودش شرور و مدافع حقوق کارگران را شناسایی و اخراج کند تا اینکه این عمل وی با اخراج حدود700 کارگر مواجه شد.

به گفته وی، کارگران با سابقه بالای 15 سال در این کارخانه نیز حداکثر حقوق دریافتی شان بسیار پایین است و با حقوق کارگری که وزارت کار مشخص کرده تناسبی ندارد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مسئولین استان، نسبت به حل مشکل این کارگران توجه ویژه ای نمایند خاطر نشان کرد : دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد قطعا به حقوق حقه کارگران توجه خاصی کرده است.

یاد آور می شود تعداد نیروهای رسمی کارخانه شرکت تجهیزات مدارس ایران در ساری حدود 301 نفر بوده که بقیه کارگران به صورت پیمانی، قراردادی و حق الزحمه ای فعالیت می کردند.

این برای چندمین بار متوالی است که مسئولین کارخانه به دلیل تعدیل کارگران اقدام به این اعمال کرده که چندان مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمدنژاد 10 خرداد 1386
اين خبر دروغ محض است و مديران شركت بيش از 300 نفر را فقط در سالجاري جذب نموده‌اند اما جمعي معدود قانون شكن و زيادخواه با اعمال خلاف خود كارخانه را به تعطيلي كشانده‌اند. ضمناً حركتهاي تنش‌آفرين و درج سريع آن در سايتهاي مخالف دولت از جمله سايت ايلنا بيانگر حركتهاي حساب شده براي اغتشاش در كارخانجات و تضعيف دولت جناب دكتر احمدي‌نژاد است كه لازم است كارگران عزيز هشيار باشند.
جعفري 11 خرداد 1386
شما كه نظرات را درج نميكنيد در حاليكه ادعاي تحمل مخالف ...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.